søndag 30. september 2012

Høst


Det er så definitivt høst, og man må finne noen lyspunkter mens de ennå er her. Høstfarger er alltid en vinner hos meg, og det samme med de små bevingede venner som inntar matfatet så fort det kommer fram. Noen av dem har tilogmed tenkt å holde meg med selskap hele vinteren igjennom, så derfor tenkte jeg å gjøre litt stas på dem i dag.

Han ser litt blåfrossen ut denne blåmeisen, og det var en riktig sur vind den dagen. Ikke rart at han prøver å trekke hodet helt ned mellom vingefestene.

 Det er kjøttmeisene som er i flertall på fuglematen. Det tok ikke mange timene før første ladning var borte. Da er det bare å fylle på ...

Etter en tur på butikken ble utvalget større, og vips så var en storspiser på plass. Det viste seg forresten snart at det var to stykker som hadde lagt sin elsk på "fylt kokosnøtt.".

Og vakker er den - det skal den ha!


Det snakkes om overgangsvinduer i fotballen. Nå er vel de fleste stengt, så vidt jeg har skjønt? Det får nå være som det vil, - her er mitt overgangsvindu ... 

2 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Høsten er bare vakker! Er nok en favoritt hos meg også pga av alle de flotte fargene :)
Og så koselig at småfuglene er på plass igjen - her har vi også sett spettmeisen på matfatet utenfor kjøkkenvindu - DEN synes jeg er så morsom ;D

Morellen sa...

Jeg må nok innrømme at jeg er litt ambivalent til høsten. Men penvær i september liker jeg. (Fotoværogså) Vi har spettmeis her også, men den er vanskelig å få ram på. Den er for rask for meg (og for autofokusen). Du husker den som var i Sølenroa?